Thursday, September 23, 2004

Sayangi la kereta anda

Ada sorang mamat yg aku kenal ni, selalu terlupa kunci keta, ada satu ari tu, masa kt shopping complex pn tak kunci keta. Time dia dtg umah aku pagi2 nak tinggalkn keta, aku turun umah, terkejut makcik apabila aku tekan alarm nak buka pintu keta, alarm tutup pintu lak yg menjawab. Makcik angin la oi. Dia ni tak sayang keta sendiri ker, or dah byk duit sgt. Ni nak nasihat la, klau tau kita ada alzheimer sket2, cuba la jadikn amalan, kalu nak tutup pintu keta pastikn anda pegang pintu keta tu balik, tarik to make sure betul2 tutup or tak. Ni, dah berbuih mulut makcik bagi lecture, boleh lai dia jln sepuluh langkah pastu baru tekan alarm, tupun dlm kocek seluar, eksyen lai tu.
Aku bercerita ni bukan apa, tiba2 jer gerun lepas aku tahu kelmarin yg ofismate aku punyer keta kena kebas ari Sabtu baru ni kt parking lot kt Giant OU. Dia park sana dlm kul 2, kebetulan lak hujan lebat, dlm kul 6 dia kuar keta tu dah lesap. Maybe pencuri tu curi time hujan lebat kot. Cerdik gak yer menatang pencuri tu, nape la time tu tak kena petir jer, biar tgn tu tak leh mencuri dah. Kebetulan lak dia lupa nak kunci stereng keta, apalagi Alhamdullillah la kata si pencuri tu. Nak habaq sket, insuran cover 70% jer, x termasuk down payment tau.
Aku pn skang hidup dlm ketakutan, yer la kt ofis aku mana ada cukup parking, setakat kerja kontrak mcm aku, parking kat luar jer, pastu kena saman oleh MMPJ yg bodoh, x reti ker yg kitaorg xdr parking, suka sgt cekik darah org, bodoh betul. Pastu skang ni aku park kt free parking kt OU, dekat jer jln, tp park at ur own risk ler. Tu yg aku risau, ish ish. Klau tak bawa keta, nak gi ngan cab, ari2 melayang la duit aku.
Klau nak suruh Mr Anatanoe hantar dia lak malas nak gi kerja ngan keta, jam katanyer. Hmm kesimpulannyer aku kena balik kelate gak ler lepas abis contract ni. Tak nak sambung ler. Balik kg tunggu org masuk minang. eh eh lupa lak kita nak tunang raya ke-3 ni. Kalu mcm tu tunggu org masuk kawin jer la. heheheh

2 comments:

Anonymous said...

Bukan lupa tapi tak ingat>>>>>
biasaler banyak sangat fikir sebab tuelah kekadang lupa lak nak konciiiii keta hehehehehe..
By Anatanoe

mariana said...

lupa ngan tak ingat sama jer. tu la saya ckp, klau awak jenis yg pelupa, buat mcm saya suruh, tekan alarm kt pintu n then tarik balik pintu, to make sure again. Jadikn benda tu sbg tabiat ok.