Friday, September 10, 2004

BODOH

Tiba2 mcm geram lak kt org kelate yg tertentu bodoh bangang. Maksud aku tak semua, org yg tak reti bahasa pergi sabung ayam n seludup masuk ayam ke negara ni. Kalu kena kt dia sorang tak pe la . Ni boleh jangkit kt semua org tau. Kt Perlis pn sama. Bagi aku diaorg ni patut humban jer dlm penjara. Ni la contoh2 manusia akhir zaman yg gila duit n dunggu. Otak ada letak kt lutut n di bawah sana. Org kelate ckp apa tau, otak letak kt jubor. BODOH.

Mak aku citer (mak aku kerja kt JPH Kelate) Benda tu dah lama ada, cuma baru tahu masa budak ofis dia gi melawat member kt Tumpat, pastu member dia ckp yg dia pelik nape ayam dia semua mati tanpa sebab. Pastu dia suruh bwk ayam tu gi check, baru la dpt detect. Aku bukan apa risau kt budak2 sekolah rendah ni.Diaorg tak tahu apa2, semua main makan jer. Ish risau betul.

Allah S.W.T Selamatkan lah Tanahair ku, Amin. Baru jer merdeka ni

5 comments:

Shima said...

haa..bkn dh smpai kt Pasir Mas smlm masuk tv. ishh...byk ker untung sabung ayam tu? hehe...mmg bodoh pun diaorg...mcm pak pandir...ye ke pak pandir?

mariana said...

Dah sampai Tendong (satu daerah kt P.Mas yg agak jauh dr tempat aku. Sblm ni tak tahu la ada manusia bodoh kt kelate yg still menyabung ayam. Kuar berita baru tahu rupa2nyer dlm era millenium ni pasih ada segelintir Pak Kadok yg bebal mcm tapir. Pak Kadok la Kak Shima.

Shima said...

oh silap...pak kadok

mariana said...

Tadi Mak ckp, org2 JPH lupuskn ayam, termasuk burung merak kau. Menangis gila tuan dia. Yg kelakar ada setengah tu sorok ayam dlm umah. Tapi org JPH tak masuk.

Anonymous said...

hehe nasib baik ayam peliharaan mak aku berada kat melaka....kalau ada kat kelantan mesti dihapuskan..hehe rugi ooooo...ayam kampong best tuuuu
p/s..mala