Monday, November 22, 2004

Hari yg tak best, coz dah start keje...

Hai hai hai, i'm back again. Hari ni start keje, mmm mcm malas jer nak tinggalkn kelate n dtg sini, nasib baik la ada tunang ku disini, tu jer la yg buat aku ok sket nak dtg sini. Balik kelate ari tu, terkejut gak ler tgk perubahan mendadak Kota Bharu, mcm mcm adaaaa. Byk bangunan baru naik, esp shop lot, ada yg mcm ala2 bangsar, n ada satu shopping complex baru yg mcm One Utama, not bad la, cuma tak buka semua lai.
Tapi apa yg tak penah berubah kt kelate ialah, mknn nyer tetap the best, aku balik tibai puas2 mknn, esp buah tanjung, nyum nyum manis lai berkrim. Aku ingat lai, ada sorang member ofis nak gi kelate utk segmen MHI, sblm pegi dia tanya aku, pakaian mcm mana nak pakai kt kelate, aku ckp pakai mcm biasa la, mcm dia pakai skang ni, kebetulan dia pun bertudung. Balik dari sana, dia ckp mknn mmg best, kain baju murah2 n lawa n yg plg penting baru dia tahu yg kelate ni lain dari yg lain. Tak cayer dtg sendiri ler.
Anyway, masa tunang tu mmg best sbb mcm reunion budak2 sekolah aku pn ada, perjumpaan semua sedara mara n kawan2 lama yg dr kecik lai. Mmg ramai giler, sbb ari raya. Budak2 UiTM yg dtg ialah Wan Rusydi, Pijo, Mat Mi, Pok Ga, Ro n Qayyu. Semua budak2 kelate la, nasib la tunang aku ramai member ore kelate .
Theme caler ialah pink, nanti la aku load gambar kt sini, aku tak bwk lai gambar coz mak aku nak tunjuk kt geng2 dia lak. Apa la yer, hehhehe, tak tahu la korang tapi ari tu, Tan dtg gak sini. Selalu nyer org laki tak dtg kan, tapi utk org jauh boleh la, kitaorg takde la ikut adat sgt, janji tunang, abis cerita. Itu sajo, nanti kita citer lai.

20 comments:

Nandre The Legend said...

tahniah siti mariana kamarudin,

dah tunang rupenye mike..amboi, teman tompang sronok le bile dengor kengkawan udah bertunang serupe mike nie...

takpe, so, brape lame mike bertunang dgn yob atan tu..brapa juta hantaran nye yong?

hai....begitu le kire2 nye..

mariana said...

Psl jum hntrn baik aku rahsiakn sajer, laipn aku bukannyer artis yg nak digembar gembur wang hantaran nyer, kang tersilap ckp ada yg ckp aku itu ini. hehheeh. Laipn mak aku tak tetapkn bape jum nyer, terserah la pada pihak laki yg menilai aku utk di bagi brp. Kalu ko nak tahu gak tahu tanya la si Tan.
Masa tunang ari tu, diorg tetapkn tarikh 6 bln drpd skang. Tapi rasa2 nyer mak aku nak buat Raya thn depan. Nanti korang dtg la yer...

mariana said...

Eh, nak tanya korang gi tak, umah Ila ni. Aku maybe tak gi kot, tapi nak gi umah Shahrul, Ila boleh tak aku gi time ko buat sambut menantu kt umah Shahrul???

Shima said...

tp skang ni kalau btunang dh tak kisah lelaki nk dtg pun. bkn la dtg duduk skali ngn rombongan meminang tu tp join lps tu aa...time mkn. sian lak kalau x merasa mkanan kt umah pompuan tu. mcm sepupu kshima; nasiah tunang pun nusir dtg mkn. skang ni xkisah sgt.

Shima said...

hehe...apsal byk sgt permintaan nk merasa nasi minyak khsima ni? heiii....tertekan nih! hahahha...

mariana said...

hehehhe, Kak Shima tau tak, yg Tan ada spjg upacara berjalan, drpd sampai rombongan sampai balik rombongan dia ada tersengih 2 kt situ, masa org2 tua ckp psl tarikh pn dia ada, ganas tak??? hahahah kelakar2.
Ila, aku ikut ko la, pukul bape nak suruh aku dtg kt sek2???

Shima said...

hai tan tan...advance la dia. mmm...kenduri ila tu..kshima pun xsure lg...mybe p umah sharul gak kot..p skali ek.

Unknown said...

betullah k.shima, maybe kita tak dapat p temerloh pasal kereta dah tinggal satu, satu lagi dah masuk gaung... anyway kalau yang kat area sini insyaAllah ku akan usahakan...

Unknown said...

ku baru teringat kata-kata seorang kawan ku...

"saat2 yang paling gembira sekali masa majlis kawin ialah apabila melihat ramai kawan2 tak kira yang jauh atau dekat hadir pada kenduri kita"

mariana said...

Betui betui aku setuju. Walaupn tunang jer, tapi masa tgk member2 semua dtg, rasa mcm happy sesangat. Aku harap nanti kawin korang dpt le dtg coz bukan nyer jauh sgt pon, kelate jer. heheheh. Kalu taim raye korang nak dtg gak ker??? Maybe Raya ke3 thn dpn aku kawin, Insya Allah...

Nandre The Legend said...

amboi, semua dh crita pasai kawin ja nie..rileks beb, kawin tu pasti akan tiba, ingatlah, bahawa kawin adalah benar..dan mati adalah benar. makan renungkan lah dalam2 hakikat kawin dalam kehidupan manusia sejagat.

ana, tahniah dah tunang ari tu..demo keno ajar la si awe atan tu kecek qlate pulok. dok gitu?

kawe pecayo dio bule kecek dok? set2 dio tu rama belako.

okey deh...

lupo, mano dio si normala isa..adik kawe tu? rindu kat dio... utk karteana...hehe, nanti abe contact demo deh? bereh.

mariana said...

Dio bulih la kecek kelate sket2, tapi bunyi po ore sie la.
Mala baru lepas accident, dia n bf ok, yg ko keta dia jer, masuk workshop.
Utk Cat, jgn lupa ikan pekasam yg aku kirim.

Anonymous said...

dah kena booking!!!!!
sejak dah tunang ni rasa lega skett lerr...heheheh at least ada restu yang rasmi dari kedua2 famili, tambah member2 rapat sendiri yang datang tengok menjadi saksi pertunangan itu. Kalu Tan fikir semula rasa macam ada tanggungjawab yang lebih lai kat Ana (ewahhhhh) iyelah pasni Tan akan kekalkan perhubungan ini selamanya.rugi lak kalu tetiba tak jadi tunang ker or kahwin,iyelah bercinta bagai nak rak, pastue ending dia hanya benci dan airmata sahaja menjadi teman sepanjang jalan hehehehehe... tak nak macam kisah rumi n juli.
Laipun famili Tan suka kat Ana n famili dia..Sampai famili Tan cakap, famili Ana semua baik2 disamping itu memang bertuah Tan dapat kenal Ana n famili Ana..Ini bukan nak membodek tau, kata2 ni ikhlas dari diri Tan n Famili Tan.

KAt sini Tan nak merakamkan jutaan terima kasih kepada rakan2 dari kelate (kawan masa study kat UITM dulu) pasal sudi datang masa majlis pertunangan tue. Tak tauler camner Tan nak gambarkan betapa happynya Tan bila semua member rapat Tan dr kelate sanggup datang ke majlis pertunangan walaupun ada yang sibuk nak gi jalan2 umah saudara mara or kengkawan.At least rombongan dari pihak lelaki ramai gak, iyelah Tan ni kan asal dari Sabah (orang jauhlah katakan)tade saudara mara kat kelate tue hehehehe. Kira meriah gak majlis pertunangan tue hari..PAsal terlalu hepi sampai Tan takleh nak sorok hepi Tan (naik gilerr sket).Bagi Tan all of your are my brothers...Thank You.

Bagi member yang dah lama bercinta tue adalah baiknya engkorang cepat2 kahwin or bertunang, at least ada gak ikatan rasmi from your famili yang menyatakan "Dia tue tunang saya, orang tue tunang adik saya and etc" Buktikan cinta anda dengan ikatan rasmi..wassalam

p/s: ALHAMDULILLAH..........tiada kata yang dapat Tan Katakan untuk menyatakan betapa Bahagianya hati Tan.

By Anatanoe

mariana said...

hmmm, hehhehe.
Mala, aku tak leh nak load lai gambar tunang coz besar sgt, tak leh guna photobucket, nak kena guna Hello, tapi kt ofis aku dia blok Hello. Nanti la yer. Harap bersabar.

mariana said...

true true very the true. Aku pon tumpang gembira la kt kawan aku ni. Nak kawin nanti ckp. Kad aku nak spesel sket.

Anonymous said...

perasan tak kalu kita gaduh????
maybe ramai yang tak perasan..mmm sebenarnya kalu kita gaduh, banyak kelemahan yang kita tahu pasal pasangan masing2. Jadi time gaduh tue perasan tak puas hati akan terluah secara tetiba jer, so amikler kesempatan nak tau apa kekurangan diri masing2. satu lai kalu kita gaduh nie, maksudnya kita nak halang dia dari berbuat sesuatu yang kita tak suka. Kalu diam jer, kang dia ingat kita tak take care ngan kegiatan yang nak dia buat.

Yang penting ada rasa kemaafan dan tolak ansur dari pasangan masing2, kalu kedua2 kepala batu mmm jawabnya batulah jua...n then tak seronok ler kalu tak gaduh, macam tade "garam' dalam kehidupan bercinta...

p/s; ewah sejak tunang nikan lain je rasanya, siap nak bagi nasihat lak...kui kui kui...

By Anatanoe

Shima said...

ye betul Tan betul. kekadang bila gaduh akn tau kelemahan diri masing2..dan bgaimana cara kita nk handle diri n pasangan kita tu. kalau 2 2 ego n degil...tu lgi adventure...sorg terpaksa la mengalah.

Nandre The Legend said...

alamak, mala, apa dh jadi sama adik? ayoyo, amacaham, semua okey kot, atan...alamak, tahniah kat demo deh, smogo demo cepak2 skit kawin nuh..jange buat lewak2 sgt...kawe nok jugok gi mraso make nasik minyok demo nge ana...demo blaja lo kecek qlate, kawe tahu demo bule punyo...bereh wei...

Unknown said...

gaduh itu nikmat!!

mariana said...

Heheheeh, kadang2 la, ada gak gaduh yg rasa2 mcm nak blah jer. tgk la mcm mana keadaan. Apa2 pun utk semua kaum Adam, aku nak pesan org pompuan plg tak suka ditipu, walaupn benda yg plg remeh yg korang rasa baik tak yah ckp sbb tak penting. Jgn buat sampai org pompuan dah tak cayer ckp bf dia, alamatnyer mmg tak kan happy sampai bila2. Trust me....