Monday, January 03, 2005

Hmm,.. lama rasanyer....

Assalamualaikum semua, sihat tak?? Apa azam thn baru masing? Dah lama tak bercyber, malas sbb kt umah, tak segrand broadband office. Dah biasa guna pc n network pon laju jer, so mcm malas lak nak guna kt umah ni. Nasib la mlm ni, pc aku laju lak.
Takziah pd semua mangsa2 tsunami, aku percaya ramai yg masih trauma, dgr citer ramai yg tak nak balik kg lagi. Tapi mcm mana lak ngan nelayan yg mencari rezeki kt laut? kesian kan...
Tiba2 lak Tan call time aku tgh menaip ni. esok dia balik KL semula, abiskn cuti la katakan. Kesian dia yer, byk sgt brg, takde org nak amik kt airport.
Cat aku ada benda yg nak bagi kt ko, ari tu kau nak mintak aku pon lupa. Nanti aku dtg KL ni kita keluar ramai2 nak tak?? Tahniah pd Mr Rizal, krn dgr citer dah dpt kerja, hehehhe lepas ni boleh la masuk minang Kak Shima. Nak tanya org Kedah ni, sedara mara or kawan2 korang ada tak yg kena tsunami??? sajer jer nak tahu.
Gambar masa kt umah Ila aku dah cuci, malas nak scan sbb PC slow. Nanti la aku tunjuk.
Best tau lepak kt umah, jiwa pon tenang sket, nanti dah boring br nak dtg KL, tak tau lai bila, maybe hujung bulan ni kot. Tak sure.
Ok la, itu saja coretan aku mlm ni. Nanti kita sambung....

21 comments:

Anonymous said...

Nandre Vannakam! Akkaa...nalarekeaaa, wungge appa,amma, thambi, tanggechi nallema? Soru sappede va? Tanikk? KL yidde poringge? Yilella?

Nandre The Legend said...

dei tanggachi....nandre is here to greet anaconda, selamat kumbali ke dunia maya....

dei wongge, mana pegi ha? rindu nk tgk muka hang yg mcm org jepun tu....hahahah

Nandre The Legend said...

shimar, pak raja dh keja....? amin..syukur alhamdulillah...itu la yg aku harapkan kat kengkawan semua nie..setelah beberapa tahun lepak kt umah...akhernye dpt keja...camtu la...shimar, hang start la mencongak apa2 yg patut...

Nandre The Legend said...

alamak, alang sabah dah jadi sapphire manager untuk luxor network....caya la...dia ada kat persiaran tropicana, PJ....so, tunggu la kedatangan beliau kepada kalian....hehe...

Nandre The Legend said...

hilmi navy ada mai tmpat aku keja nie, dia mai 3/1/2005, saja ja...member budak umah dia keja sekalai dgn aku, geng2 matrik jugak...munawar...

Anonymous said...

Yo, Macha! Yingge unde varemma? Yinne Solengge?

mariana said...

Oi Mijon, setakat nak masuk ckp keling porenggeh baik tak yah. Bagi la resepi terbaru, cthnyer mcm mana nak buat mee rebus yg ko slalu buat dulu tu, mee celup skali dey....

Nandre The Legend said...

hahaha...the call of ktulu, selamat tinggal dunia...payung terjun payung terjun...marilah singgah ke taman tasik perdana...ramai org berehat..satu ketika dulu, semasa aku kechil, di sini lah tempat, mencharie idea dan menchari pasangan....hahahahahah..

Anonymous said...

first day masuk keje kat ofis....(tahun baru)

Fuhhhh.....nasib baiklah semalam member Tan, wedi(1 rushdi) datang amik ngan member dia, kalu diorang tade nahas aku ni jadinya...sampai saat nie Tan masih geram ngan perkhidmatan Air Asia. NAk dijadikan cite macam nie.......
Kalu Air ASia, penumpang lewat check in, walaupun ada masa 45 minit lai, secara otomatik tiket burn...geram giler..cuba bayangkan lak kalu tiket tue bernilai rm 3000 boleh burn..dah pernah terjadi nie, ada satu famili 7 beranak lewat check in 45 minit, dah lah tiket bernilai rm 3000 burn begitu sahaja..sape tak nak jadi giler..kalu Tan dalam situasi macam tue ada harapan Tan jadi incredible hulk kat depan kaunter...
LAin lak kalu Air Asia nie, penerbangan Delay sampai 2-4 jam selamba jer diorang cakap "MAAF PENERBANGAN TERGENDALA" setidak-tidaknya kalu penerbangan delay pun bagiler makan roti canai ker or teh tarik satu..ini tak "hanya kedengaran suara2 sumbang yg boleh membingungkan keadaan" ikutkan hati rasanya nak bagi saman jer, mujurlah Tan ni rakyat biasa, kalu tak, ada harapan cakap camnie "see you in court mamoth opppssss" Murah memang murah, tapi servis tahap kelas 3...memang hampeh..."jimat lebih jimat dengan penerbangan Air Minuman Asia"

P/s: aku tak puas ati.......bagi balik duit aku Air asia....

By Antanoe

Anonymous said...

hmmm lama rasanyer.......
waalaikumsalam...akhirnya pujaanku muncul semula dengan azam tahun barunya...wahhhh nampak lebih prihatin skang nie dengan era globalisasi n demokrasi ini..nampaknya dengan duduk dirumah sahaja, awk dah berjaya...syabas.
Baguslah juga tue duk lepak kat umah..at least esok lusa tak yah lah nak amik kursus ibu mithali..Tan juga yang untung camnier..hehehehehehe..dapat isteri mithali.
oohhhhh.suka ler dia duk lepak kat umah, orang kat kay el asyik nak tunggu dia jer "bila lah dia mari turun kay el ini"...orang tengah asyik terfikir pasal dia jer..at least turunler kay el kejab..boleh gi dating. Alamak ada keje lak...

p/s; tetapkan azam anda....

By anatanoe

Anonymous said...

Halloww!! Sula kenai sama gua? Haiiya!! Ini macam manyak susah wo.., gua x bole disguise lagi, duduk rumah apa bikin, sini KL mali la, sana lu mkn tido, tido mkn, nanti itu baju pengantin tak bole muat oo.. Lu ada lequest lesipi ka? Nanti ptg gua kasi, sikalang x bole wo...banyak olang, sikit jam tunggu aa...

From CIS- Leng Loii

Shima said...

welcome back...ana.
Selamat thn baru...Alhamdulillah family kshima n sanak sedara ok. sbb yg jadi tu kt kpg2 yg tepi pntai. so, selamat. tp sian kt mangsa2 tsunami tu kan. abih smua harta benda. dgr citer kt Aceh diorg smuggle baby lak. mmm..xguna betul org2 yg amik ke sempatan tu.

Shima said...

heheh..bagus yea network korang. cepat jer tersebar berita Mr rizal dh keje. heheh..nak congak apa nan?

Nandre The Legend said...

congakan akan bermula dari pemerhatian terhadap sesuatu beb. dari mata akan pergi ke otak yang mana ianya akan dimanipulasikan untuk membuahkan hasil pikiran yang akan disebarkan kepada umum. Aku menchongak untuk menchari kepastian apakah sebenarnya yang dilakukan oleh pak raja sekarang? adakah apa yang bharu...?

Shima said...

haha..utk pengetahuan en adnan rizal. pencongakan kadangkala berlaku sekiranya terdapt 1 impuls yg menghantar ke 1 impuls yg lain. ianya akn mencetuskan apa yg akn dicongakkan..mengapa..bagaimana..bila...

oleh itu d atas dasar yg sama juga akn berlakunya tsunami disebabkn oleh kejadian gempa bumi. melihat kapada apa yg sdg dicongakkan oleh en adnan ini, ianya tidak dpt dtafsirkn oleh ahli bijak pndai seperti saya dan anda juga...serta golongan dewa-dewi. seharusnya jawapn kpd congakan itu harus d selesaikn sndiri oleh Mr Rizal.

Unknown said...

deyy..
gua belum kerja aaa... nanti kalau dapat kerja nanti ku akan bagi tau tarikhnya.. insyaAllah..!

mariana said...

dey thambi, x baik bohong oo, dgr citer ada keje itu RHB. Eleh apa mau sorok, belanja la mkn, hahahah....

Nandre The Legend said...

congakan telah menjadi salah satu elemen yang perlu ada dalam seseorang manusia ciptaan Allah. satu congakan akan menjadikan manusia itu berfungsi segala deria. oleh itu, aku akan mencongak apa yg akan aku beli dalam masa terdekat nie, mencongak barang2 idaman aku selama ini..haha...bukan congak kawen daaaaa ok

Nandre The Legend said...

pak raja tipu..mcm berita penonton yg seramai 60,000 tertipu oleh pemain buruk malaya...

pak raja...beware ok

Shima said...

hehehe...serangan bertubi-tubi ke atas Pak Raja. shima ingt nk biarkn je tp...let me clear up the water yg xbrape jernih ni. so yg lain korang kena tnya sndiri kt dia la. sebenarnye dia xkeje tetap lg cuma training je 6 bln. so, xsemestinye dia akn tetap kt sana.

Unknown said...

ya..
pandai kak shima...